hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Web-stedet hammerum-herred.dk
Forfatter Stausoversigt / eksisterende problemer
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 05/03/2006 00:46
1.
Der er nogle få medlemmer der lejlighedsvis har problemer med at komme ind på ganske bestemte sider. Problemet består i at der kræves log-inn selvom den pågældende allerede er logget ind.!

Jeg kan ikke herfra se nogen som helst grund til at netop de pågældende sider (eller for den sags skyld de pågældende medlemmer) skulle skille sig ud fra alle andre.

Så jeg vil gerne have tilbagemeldinger fra alle der støder på det nævnte problem, med en helt præcis beskrivelse af hvordan man oplever problemet, hvilke sider man har problemer med, og (især) om der altid er problemer med netop den / disse sider, eller det kun er en gang imellem. Svar evt. her i tråden, eller i mail.

2.
Den vejledende afstemning vedr. en fælles database slutter nu. Der er tilstrækkelig mange tilkendegivelser til at projektet ihvertfald kører videre. Og de der har tilkendegivet positiv interesse må gerne indsende filer nu. Der er pt. ca. 45.000 poster indsendt fra 16 deltagere.

3.
Der er et generelt problem med fødselsdatoer i folketællinger efter 1890. Jeg har fundet årsagen og kender også løsningen. Men da det kræver en total genindlæsning af samtlige poster i databasen vil det først ske "ved given lejlighed" - som det vistnok hedder. :-))

Et lignende problem med stednavne i tællinger efter 1990 vil der også blive set på ved samme lejlighed. Den manglende husstandsnummerering i Haderslev Købstad 1921 ligeså.

4.
Antallet af affotograferede sider af nyere kirkebøger er hastigt stigende. Leif Sepstrup og Haaning Andersen har virkelig gang i den, og kommer jævnligt hjem fra Viborg med imponerende resultater.

Og selvom det jo logisk nok også kræver en del af min tid, at at få dette gjort klar og lagt op, så er jeg særdeles glad for at have mulighed for at kunne præsentere det her på siden.

5.
Har jeg glemt noget.?


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Stausoversigt / eksisterende problemer
EØP
Medlemmer

Antal indlæg: 143
Bopæl:
Tilmeldt: 11.12.05
Lagt på d. 05/03/2006 08:21
Nææh, jeg tror ikke, at du har glemt noget.
Men vi er mange der er dig en stor tak skyldig for det kæmpe arbejde du gør for vores fælles sag. Jeg håber du ved, at vi påskønner det.
Så en stor tak herfra!
Mvh,
Elisabet


Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen
http://www.eop.dk  
Forfatter RE: Stausoversigt / eksisterende problemer
jørgen kristensen
Medlemmer

Antal indlæg: 46
Bopæl:
Tilmeldt: 07.07.05
Lagt på d. 05/03/2006 19:18
Jeg vil også gerne tilslutte mig Elisabet's venlige bemærkninger, jeg tror nogle af os, føler en større gæld end vi er i stand til at gengælde.

Tak!

Mvh
Jørgen K
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk