hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Web-stedet hammerum-herred.dk
Forfatter Fra Brothers til FTM
Randi
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 08.07.05
Lagt på d. 17/08/2006 19:44
Jeg har endelig investeret i et ordentligt slægtsprogram - håber jeg, nemlig Family Tree Maker. Jeg har rigtig mange aner liggende i Brothers Keepers "prøveversion", og vil høre om nogen kan vejlede mig i, at overføre disse til FTM. Det vil jo være langt nemmere såfremt det er muligt, ligesom jeg så ville kunne indsende det jeg har om slægterne Fenger - Lassen - Fonnesbeck og Hagelskjær.

Hej fra Randi
 
Forfatter RE: Fra Brothers til FTM
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 18/08/2006 01:32
Nu kender jeg ikke specielt meget til BK, men FTM lyder som et udmærket valg.

Helt generelt er fremgangsmåden for at overføre data fra eet program til et andet den samme, uanset hvilke programmer det drejer sig om. At det så i nogle tilfælde lykkes bedre end i andre er en anden sag.

I det afgivende program skal du vælge "Eksport" normalvis i "File" menuen. Derefter skal du (hvis du får valgmuligheden) vælge gedcom5.5 og derefter skal du vælge et sted at gemme filen.

Afhængig af program får du måske yderligere valgmuligheder undervejs. Her må du så pøve at vælge det du synes er mest logisk (om end det bedste valg ikke nødvendigvis er det der synes at være det mest logiske) - og evt. gentage proceduren med et andet valg, hvis det først valgte alligvel ikke lige var sagen.

I det modtagende program skal du vælge "Import" normalvis i "File" menuen. Herefter finder du så den fil du tidligere gemte og henter den ind i programmet. Herunder bliver du sikkert spurgt, om du vil oprette en ny fil. Svar ja og vælg et passende navn.

Og her er det så først problemerne for alvor begynder. Det modtagende program vil sikkert brokke sog højlydt over snart det ene, snart det andet, som det afgivende program angiveligt skulle have gjort forkert.

Hvis du kun får nogle få advarsler, så skal du nok vælge at ignorere dem, og så efterfølgende checke de pågældende id-numre manuelt.

Hvis du deriod får gentagne advarsler af den samme type, så skal du nok overveje om der er ting der skulle have været rettet / ændret i det afgivende program allerede før eksport.

Men i de fleste tilfælde volder det ikke de helt store problemer. Gør forsøget, og se hvad det fører til. Sålænge du har dit gamle program og de dertilhørende datafile kan du jo altid gøre forsøget om igen.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Fra Brothers til FTM
Doris Thing Pedersen
Medlemmer

Antal indlæg: 51
Bopæl:
Tilmeldt: 04.07.05
Lagt på d. 18/08/2006 15:43
Jeg kender en del til Brothers Keeper, men ikke til FTM

Det er ganske rigtig en meget enkel proces at eksportere en gedcom-fil.
Du går ind under filer, vælger eksport, alle personer.
Giv filen et navn og gem den evt. på skrivebordet.
Dernæst skal du sætte "flueben" i de ønskede felter.

Til slut skal du vælge tegnsæt. Jeg mener, jeg plejer at vælge ANSI.
Derefter skal du udfylde rubrikken med navn m.m. Vælg ok og processen går i gang.

Hvordan man importerer i FTM, vil jeg ikke gøre mig klog på, da jeg ikke kender programmet.

Men ellers kan jeg tilslutte mig de bemærkninger som AF har skrevet ovenfor, med at prøve dig frem.

Held og lykke!
Doris






http://sites.google.com/site/thingfamilie/  
Forfatter RE: Fra Brothers til FTM
Randi
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 08.07.05
Lagt på d. 18/08/2006 18:26
Hej Arne og Doris.
Tak for svarene, det lykkedes fint, let og fint faktisk, jeg gav mig også i kast med at importere fra Brother til en eksisterende fil i FTM, dette lykkedes da også, og nu har jeg sandelig også flettet dem. Ih hvor bliver man glad. Jeg er også glad for at du - Arne siger god for programmet. Der er jo mange valgmuligheder.

Når jeg er færdig med mine ting og redigering, vil jeg jo gerne dele dem med jer, så næste spørgsmål er, hvordan gør jeg lige det?

Hej fra Randi
 
Forfatter RE: Fra Brothers til FTM
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 20/08/2006 17:21
Randi skrev:

Når jeg er færdig med mine ting og redigering, vil jeg jo gerne dele dem med jer, så næste spørgsmål er, hvordan gør jeg lige det?

Hej fra Randi


Det er egentlig ret simpelt. Du eksporterer en gedcom-fil fra FTM og sender den til mig. Enten som vedhæng til en mail eller ved at gå ind på siden:
http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=43

Og der vælge "gå videre her" under pkt. 1.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Fra Brothers til FTM
Randi
Medlemmer

Antal indlæg: 74
Bopæl:
Tilmeldt: 08.07.05
Lagt på d. 27/08/2006 19:41
Hej Arne,

Tak. Det gør jeg, når jeg har dobbeltchecket de oplysninger der kan checkes/dokumenteres.

Hej fra Randi
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk