hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Sommerspøg
Forfatter Gamla Olas sidste ønske.
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 18/01/2007 02:36
Som en hilsen til vore norske venner bringes her en historie der foregår langt oppe i det norske højfjeld. Desværre kan jeg ikke fortælle den på det syngende norske sprog som den egentlig fortjener.

Gamla Ola havde levet hele sit liv som eneboer oppe på fjeldet. Aldrig havde havde set storbyens hektiske liv. Aldrig havde han fundet sig en kvinde. Aldrig havde han forladt sin hjemegn og set nye tider og nye steder. Men han havde dog hørt om det.!

Nu var Gamlea Ola træt og mæt af dage og hans eneste kontakt med omverden var det daglige besøg af hjemmehjælperen. En dag de snakkede om løst og fast spurgte hun ham om der nu slet ikke var noget han havde fortrudt, noget han han aldrig nåede.??

Jo, svarede han. Der er to ting jeg har drømt om hele mit liv. Jeg ville gerne have set et lokomotiv, og jeg ville gerne have set en nøgen kvinde.!

Nu var hjemmehjælperen jo altså heller ikke selv een af dem der havde stået forrest i køen dengang Vor Herre delte (fysiske) goder ud, men på den anden side heller ikke tabt bag af en vogn. Så hun tænkte ved sig selv "Jammen Herre Gud da. Der er jo aldrig nogen der får det at vide, og hvis det kan glæde ham i hans sidste stund - så lad gå da."

Så hun smed resolut alt tøjet og stod splitternøgen der på gulvet foran Gamla Ola.

Hvorefter Gamla Ola med et dybt, dybt suk lænede sig tilbage i sengen og udbrød: Så nåede Gamla Ola alligevel at se et lokomotiv.

Redigeret af feldborg d. 18/01/2007 12:59
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk