hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Christiansminde kro
olevin@post4.tele.dk
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 02.02.16
Lagt på d. 19/12/2016 23:30
Jeg søger hjælp til at få belyst hvordan min farfar Chr. Jensen i 1882 kunne købe Christiansminde kro i Herning (senere Hotel Eyde). Han var tilsyneladende ikke velhavende hjemmefra men købte kroen allerede som 25-årig. Fire år senere købte han også Hotel Scandinavien i Skanderborg.

Er det mon muligt at finde skøder, gældsbreve o.lign. omhandlende handlen i Herning?. Hvor skal man i givet fald lede?

Venlig hilsen
Ole Vinther
 
Forfatter RE: Christiansminde kro
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 21/12/2016 23:40
Hvis du har nogle matrikkelnumre kan du jo prøve i Realregistret og / eller Skøde og panteprotokollerne. Gå ind på den her side, og brug browserens søgefunktion og søg på "Herning":
http://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Hammerum+Herredsfoged&sort=a&max=1

Tinglæste dokumenter her på siden har tilsyneladende kun een enkelt bemærkning vedr. de to herrer, og jeg kan ikke umiddelbart se om det vedhører hotellet, eller om det er en anden ejendom:

1883, 993:
Købekontrakt med skøde fra gæstgiverJohn Eyde. Herning, som sælger og Chr. Jensen., sst., som køber af 2 parceller, matr.nr. 24e og 26p Herning By »som ligger sønden for Ringkjøbing- Herning Chaussee, og som mod Øst grændser til Plankeværket og mod Vest til Grethe Philipsens og gdr. Brandts Eiendomme". Til gården hører ½ moselod, nr. 6g Lind. Med gården følger en del besætning.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 23/12/2016 11:40
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Christiansminde kro
olevin@post4.tele.dk
Medlemmer

Antal indlæg: 4
Bopæl:
Tilmeldt: 02.02.16
Lagt på d. 26/12/2016 10:59
Tak for oplysningerne. Jeg prøver det foreslåede.

Venlig hilsen
Ole

 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk