hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Anna Johanne Jensdatter
Hanne Larsen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 14/05/2016 07:34
I 2010 hjalp i mig med at finde Annas efternavn + mere. Jeg er nu tilbage for at finde ud af lidt historie om hende. Anna var født i 1758 i Vildbjerg, men i kirkebogen er navnet kun Anna! men fra Ruth Neumeister fik jeg at vide at da Jens Christensen Hvolby ( far)dør 25-6-1782, fol. 60B opgives hans kones + søn Niels og datter Anne Johannes navn og alder. Anne er 24 år. Vi fik fastslået at Anne fik et barn i 1792 og Christen Larsen i Najberg var udlagt barnefar, jeg har nu fundet en datter til født i 1796 navn Mariane, født Timring, og igen er Christen Larsen udlagt barnefar. Jeg har været igennem FT, men kan ikke finde Anne Johanne nogen steder, værken 1787 eller 1801, men jeg fandt en Anne Johanne der forlod Timring til Skibild, Nøvling sogn 1819, men hun er ikke som ankommen i Nøvling. ?Hvor er hun, ? blev hun gift, ?hvor døde hun. Jeg mener at have fundet Mariane i Ulfborg, Husby, gift med Jens Jensen Drimager. Annes første datter Anne Christensen er hende jeg følger videre, men hendes mor kan jeg ikke komme i gang med.
?er kirkebøgerne fra Timring og Vildbjerg ens? det er den samme person der har skrevet dem begge, og de fleste af navnene er de samme.
Hilsen Hanne, Australien.
 
Forfatter RE: Anna Johanne Jensdatter
asa
Medlemmer

Antal indlæg: 219
Bopæl:
Tilmeldt: 28.05.14
Lagt på d. 14/05/2016 11:22
Hej Hanne,
Jeg forstår godt, at du er i vildrede. Jeg har også haft problemer, for der er både en Jens Nielsen H(v)olbye og en Jens Christensen H(v)olbye, og det har jeg stadig ikke helt styr på, men som jeg ser det, i forhold til den tidligere tråd:

http://www.hammerum-herred.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1227,

ser det ud som om, at Anna Johanne er død inden 1801 eftersom hendes datter Anne (Ane) er hos hendes bror

Fkt-1801; Vildbjerg - Et markhuus; 159187;
65; Niels Holbye; m; 51; gift,1; Mand / Huusmand med jord, blind
66; Ane Katrine; k; 50; gift,1; Hans koene [efternavn ikke oplyst]
67; Ane Christensdatter; k; 9; ugift; Søsterbarn

Med hensyn til Anne Nielsdatter er hun muligvis datter af Niels Pedersen (Barfoed) fra Burgaard. Jeg støtter det på, at Peder Jensen i Burgaard er værge.

31 Jens Christensen Hvolby i Najbjerg. 25.6.1782, fol.60B.
E: Anne Nielsdatter. LV: Peder Jensen i Burgård. B: Niels 32, Anne Johanne 24. FM: Niels Lauridsen i Najbjerg.

Men det er KUN et forslag

Hilsner
Annette

Redigeret af asa d. 14/05/2016 11:24
 
Forfatter RE: Anna Johanne Jensdatter
Hanne Larsen
Medlemmer

Antal indlæg: 20
Bopæl:
Tilmeldt: 26.03.08
Lagt på d. 07/06/2016 08:33
Hej igen, det lader til at jeg ikke er den eneste der er forvirret af Vildbjerg/Timring kirkebøger. Jeg bruger "Danish Family Search" og i kirkebog Vildbjerg-Timring 1780-1816 mener jeg at have fundet en fødsel på opslag 181, det er lidt svært at tyde, men navnet er Mariane, jeg kan se Anne Johanne og Christen Larsens navne. Kan det være et andet barn af samme forældre??
Så er der 2 kirkebøger 1816-1833 en er "indtasting låst" der finder jeg Anne Johanne på opslag 24 hvor hun har afgang fra Timring(Moesgaard?) til Skibild. I den Nye udgave 1816-1832
findes hun på opslag 28 no. 8 igen fra Timring til Skibild. Jeg kan ikke finde hende som ankommen til Skibild. Er der nogen der kan komme til samme oplysninger som mig, eller er der en anden forklaring.
Hilsen Hanne
 
Forfatter RE: Anna Johanne Jensdatter
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 07/06/2016 10:41
Hanne Larsen skrev:
Hej igen, det lader til at jeg ikke er den eneste der er forvirret af Vildbjerg/Timring kirkebøger. Jeg bruger "Danish Family Search" og i kirkebog Vildbjerg-Timring 1780-1816 mener jeg at have fundet en fødsel på opslag 181, det er lidt svært at tyde, men navnet er Mariane, jeg kan se Anne Johanne og Christen Larsens navne.

Jeg formoder det er gammel udgave.?
http://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn1263/churchlisting24667/opslag4990631
Er du sikker på opslagsnummeret, jeg ser ikke en Marianne.?


I den Nye udgave 1816-1832 findes hun på opslag 28 no. 8 igen fra Timring til Skibild. Jeg kan ikke finde hende som ankommen til Skibild. Er der nogen der kan komme til samme oplysninger som mig, eller er der en anden forklaring.

Af- og tilgangslisterne er ofte mangelfulde. Så det at hun mangler at blive tilgangsført i Nøvling beviser i sig selv ikke noget.

Men det kan også være fordi hun slet ikke er rejst til Nøvling, eller kun har opholdt sig der i kort tid. Hun kan så godt enten være blevet hjemme, eller er rejst et helt andet sted hen.

På den her side finder du en anne Johanne der får børn døbt i 11792 og 1796. Det ser ikke ud til hun får flere børn døbt i den efterfølgende periode (medmindre hun er blevet gift i mellemtiden).
http://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=167410#167410,28109055


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 07/06/2016 10:50
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk